Αγαπητοί μου φοιτητές
Φτάσαμε στο τέλος αυτού του μαθήματος.
Επιτέλους, θα μου πείτε, και θα συμφωνήσω.
Τελειώνοντας όμως, έχω ανάμεικτα συναισθήματα, χαράς και λύπης.
Χαράς, επειδή ολοκλήρωσα ένα κύκλο παραδόσεων. Επειδή, μίλησα για πράγματα που αγαπώ. Επειδή, έβαλα σε μια σειρά σκέψεις που ήταν σκόρπιες σχετικά με το αντικείμενο των παραδόσεων μου, την οπτικοποίηση. Επειδή, δοκίμασα νέους τρόπους επικοινωνίας με τους μαθητές μου. Μα περισσότερο απ' όλα, επειδή σας γνώρισα.
Λύπης, επειδή ο κύκλος ολοκληρώθηκε. Επειδή, από τα στοιχήματα που είχα βάλει με τον εαυτό μου, δεν τα κέρδισα όλα. Μα περισσότερο απ' όλα, επειδή, εσάς τους μαθητές μου δεν σας βοήθησα όσο θα ήθελα.
Κλείνω το δημοσίευμα αυτό με αναφορά στον πίνακα που το συνοδεύει. Μια μάλλον άχαρη, πλην όμως λειτουργική οπτικοποίηση. Είναι ο κατάλογος με τα παραδοτέα ανά φοιτητή. Στις τέσσερεις πρώτες στήλες σημειώνονται οι εργασίες που έχουν παραδοθεί σε μένα. Στις τέσσερεις επόμενες, αυτές που έχουν παραδοθεί στον κύριο Λυμπερόμουλο. Η τελευταία στήλη αφορά τη δημιουργία του blog, ή του newsletter. Με - (παύλα) σημειώνονται όσες εργασίες δεν έχουν επιδοθεί, έτσι ώστε καθένας σας να έχει εικόνα ποιες εργασίες του έχουν αξιολογηθεί και ποιες όχι.
Τέλος, σας περιμένω όλους στην εξέταση του μαθήματος την Παρασκευή 7 Σεπτέμβρη στις 15:30 στο Εργαστήριο (Δεριγνύ 12, 3ος όροφος), ανεξαρτήτως του βαθμού που έχετε πάρει, με βάση τις εργασίες που έχετε παραδώσει.
Εις το επανειδείν.
9 σχόλια:
Δεν ξέρω για τους συμφοιτητές μου αλλά λυπάμαι που τελειώνει αυτό το μάθημα! Ήταν το ωραιότερο από τα μαθήματα που έχω κάνει μέχρι τώρα, το χρησιμότερο (από την άποψη ότι μας έδειξε πώς εφαρμόζονται στην πράξη αυτά που μαθαίνουμε, από τους επαγγελαματίες του χώρου), ήταν το μοναδικό στο οποίο ένιωσα "φοιτητής με προσωπικότητα" και άποψη που μετράει και τέλος ήταν το μάθημα που μου έδειξε προς τα πού να χαράξω τη ζωή και την καριέρα μου(την επικοινωνία λέω!).
Σας ευχαριστούμε πολύ κύριε Ευαγγελάτε και κύριε Λυμπερόπουλε γιατί μας δώσατε πολύ περισσότερα απ' όσα νομίζετε!
Συμφωνώ κι εγώ. Τέτοια μαθήματα κερδίζουν το word of mouth των φοιτητών. Είναι μια πρωτότυπη προσπάθεια και αξίζει συνέχειας. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να δοκιμαστούν τέτοιου είδους νέες προσεγγίσεις και φρέσκιες ιδέες στα πολύπαθα ελληνικά πανεπιστήμια.
Καλή συνέχεια στην προσπάθειά σας και σε εμάς καλό πτυχίο!
Άντε και καλό χειμώνα!
Επίσης θα ήθελα να σας ρωτήσω, εκείνοι που ικανοποιούνται από την απόδοση της εκτιμήσεως του βαθμού που στείλατε & δεν επιθυμούν να εξεταστούν, περαν της απλής παρουσίας τους την Παρασκευή θέλετε να προετοιμάσουν/προετοιμαστούν για κάτι? πχ όσον αφορά τις εργασιες?
Ευχαριστώ
iliana skordi m_5030095
Kurie Eyaggelate geia sas!
einai to teleytaio comment pou kanoume profanws, afou to mathima teleiwse kai fetos... opws exw proanaferei, se alla comments tou blog, i apospsi mou gia to mathima einai i eksis:
Η Καινοτομία στη Διδασκαλία Εμπνέει τους Φοιτητές.
Το μάθημα «Ειδικά Θέματα Εταιρικής Επικοινωνίας» το αποδεικνύει στην Πράξη.
Τα Ειδικά Θέματα Εταιρικής Επικοινωνίας είναι ένα μάθημα το οποίο αναδεικνύει τη σημαντικότητα της ύπαρξης επικοινωνιακής στρατηγικής σε μια επιχείρηση, και επιδιώκει την απόκτηση δεξιοτήτων από τους φοιτητές σε θέματα σχετικά με την διαχείριση της εταιρικής φήμης και εικόνας, την επικοινωνιακή πολιτική και των δημοσίων σχέσεων γενικότερα, μέσω καινοτομικών μεθόδων διδασκαλίας.
Στη σημερινή εποχή, όπου ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων είναι μεγάλος, δεν αρκεί η παρουσίαση του προϊόντος της κάθε εταιρίας, και οι προσφορά του. Τα πάντα πλέον βασίζονται στις πελατειακές σχέσεις και στην εταιρική ταυτότητα της επιχείρησης. Το πώς θα επικοινωνήσει η κάθε εταιρία το μήνυμα που θέλει στο ενδιαφερόμενο κοινό είναι μια υπόθεση την οποία οι επιχειρήσει πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη εφόσον η εταιρική φήμη είναι αυτή που θα τους συγκρατήσει στην αγορά ακόμα και μετά από μία κρίση (όπως για παράδειγμα με το θέμα του γάλακτος της ΔΕΛΤΑ).
Γίνεται λοιπόν κατανοητό ότι ένα στέλεχος μάρκετινγκ και γενικότερα ένα στέλεχος επιχείρησης πρέπει να έχει γνώσεις γύρω από τον συγκεκριμένο τομέα και να έχει αναπτύξει δεξιότητες αυτού του επιπέδου.
Είναι ένα από τα λίγα μαθήματα, αν όχι το μοναδικό, που συνδυάζει τέλεια την θεωρία με την πράξη. Οι έννοιες που διδάσκονται δεν αφορούν μόνο σε ζητήματα επιχειρησιακής στρατηγικής ή σε μάρκετινγκ, αλλά και σε θέματα που εμπίπτουν σε όλο τον επιχειρησιακό και μη κόσμο. Η εκμάθηση της σωστής μεθόδου επικοινωνίας είτε σε οργανωσιακό είτε σε προσωπικό επίπεδο είναι άκρως σημαντική, αφού αποτελεί όχι μόνο κομμάτι των δεξιοτήτων του καθενός, αλλά και στοιχείο της προσωπικότητας του.
Σύμφωνα με τον καινοτομικό τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος, γίνεται κατανοητό ότι οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα αυτοέκφρασης, δημιουργικότητας και ενεργού συμμετοχής σε όλα στα στάδια της διδασκαλίας. Εκτός του ότι ενδιαφέρον όλων κεντρίζεται από το γεγονός ότι οι διαλέξεις δεν πραγματοποιούνται στο κεντρικό κτίριο αλλά στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του τμήματος πολυμέσων, η μέθοδος των συνεχών παραδοτέων κρατάει το φοιτητή σε εγρήγορση και διατηρεί αμείωτη τη θέληση του για συμμετοχή στο μάθημα και δημιουργικότητα. Η προσέλευση των φοιτητών γίνεται οικειοθελώς, αφού κατά τη διάρκεια της διάλεξης παρουσιάζονται συνεχώς καινούρια και ενδιαφέροντα θέματα μέσω εξελιγμένων τεχνολογικά συστημάτων όπως slides show projectors , DVD players κ.τ.λ.
Όσον αφορά στους φοιτητές μάρκετινγκ, οι δεξιότητες που δύνανται να αναπτύξουν, καθώς και οι επιπλέον γνώσεις που αποκτούν, στο επικοινωνιακό κομμάτι των σπουδών τους, αποτελεί γι αυτούς ένα ισχυρότατο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας. Πέρα από τις τεχνικές γνώσεις που χρειάζονται για τη συμπλήρωση κάποιου βιογραφικού, σπουδαίο ρόλο παίζει και η ικανότητα ενσυναίσθησης, εύκολης προσαρμογής, κατανόηση και διαμόρφωσης της γνώμης των άλλων. Έτσι λοιπόν τα Ε.Θ.Ε.Ε. δίνουν την ευκαιρία σε όποιον φοιτητή επιλέξει το μάθημα να καλλιεργήσει τα παραπάνω
θα μπορουσε το μαθημα να απευθυνεται και σε φοιτητες αλλων τμηματων.
Σχετικά με τους φοιτητές των άλλων τμημάτων, δελεαστικό φαντάζει το γεγονός ότι θα έχουν τη δυνατότητα να ξεφύγουν από το εξειδικευμένο αντικείμενο των σπουδών τους, και να δοκιμάσουν τον εαυτό τους και σε άλλους τομείς όπως αυτός της επικοινωνίας. Παρόλο που κάποιος ενδέχεται να μην είναι στο τμήμα μάρκετινγκ μιας εταιρίας, έχοντας διδαχθεί κάποιες βασικές αρχές σχετικά με την εικόνα, τη διαμόρφωση της εταιρικής φήμης και του προσώπου της επιχείρησης, έχει τη δυνατότητα να κρίνει την κατάσταση στην οποία αυτή βρίσκεται, και να αναγνωρίζει τυχόν σφάλματα. Επομένως και για αυτόν αποτελεί σημαντικότατο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας, καθώς ακόμα και αν δεν χρησιμοποιήσει τις γνώσεις του αυτές σε εργασιακό επίπεδο, σίγουρα θα του φανούν χρήσιμες για της προσωπικότητα του.
Τέλος, ενα προσωπικο σχολειο. Τελεια η μεθοδος της οπτικοποιησης αλλα ο παραπανω πινακας με στεναχωρησε ιδιαιτερα! Πραγματικα μολις ειδα την παυλιτσα διπλα απο το ονομα μου ειπα «δεν ειναι δυνατον, τα εχω κανει ολα!». Ωστοσο κατι ελλειπε, το οποιο οπως βλεπετε με τη συμμετοχη μου στο blog το διορθωσα. Ελπιζω να εκτιμhθει η προσπαθεια!
Γεια σας! ilianask@mail.gr
Αν και για κάποιους λόγος έχασα ένα πολύ μεγάλο μέρος του μαθήματος νομίζω ότι δικαιούμαι να καταθέσω την άποψη μου.
Από τα όσα πρόλαβα να δω λοιπόν μπορώ να συμπεράνω ότι το μάθημα ήταν ιδιαίτερα πρωτότυπο όσον αφορά τον τρόπο διδασκαλίας (πρωτότυπο σε σχέση με τα περισσότερα μαθήματα του προγράμματος σπουδών). Στα θετικά πρέπει να προσμετρηθεί η αμεσότητα στην επικοινωνία μεταξύ φοιτητών και καθηγητών, αλλά βέβαια ήταν και αρκετά μικρός ο αριθμός των ατόμων που παρακολουθούσαν το μάθημα οπότε ήταν περισσότερο ευνοϊκές οι συνθήκες για να συμβεί κάτι τέτοιο. Σίγουρα πάντως η επιλογή του μαθήματος δεν συνοδευτικέ από απογοήτευση.
Μοναδικό μελανό σημείο η λανθασμένη περιγραφή του μαθήματος στον οδηγό σπουδών(, η ανάγνωση της οποίας (σε ένα μεγάλο βαθμό) με οδήγησε να παρακολουθήσω το μάθημα. Δεν νομίζω να είναι και ιδιαίτερα κολακευτικό για μια σχολή που διδάσκει επικοινωνία να μην μπορεί να ενημερώσει έγκυρα το κοινό της για κάτι τόσο βασικό. Σκεφτείτε δηλαδή να αναλάμβαναν στην αρχιτεκτονική σχολή να χτίσουν μια πτέρυγα για το πανεπιστήμιο τους και αυτή να έπεφτε...Εντάξει δε λέω τραβηγμένο το παράδειγμα αλλά τουλάχιστον να δίνουμε το σωστό παράδειγμα.
(περιγραφή του μαθήματος στον οδηγό σπουδών: http://www.mbc.aueb.gr/Lists/List1/DispForm.aspx?ID=83&Source=http%3A%2F%2Fwww%2Embc%2Eaueb%2Egr%2FprogramD%2Easpx)
Καλή συνέχεια σε όλους με υγεία.
ΥΓ. Αγαπητοί συνάδελφοι bloggers μην παραιτείστε. Τα blog μας μπορούν να συνεχίσουν να ΄΄ζουν’’ και μετά το πέρας της εξεταστικής.
Ήταν πραγματικά ένα πολύ ωραίο μάθημα. Μάθαμε πράγμτα για την επικοινωνία που ούτε που φανταζόμουν ότι΄άγγιζαν τόσο πολύ την έννοια του "πρακτικού". Είναι αλήθεια ότι πιεστήκαμε αρκετά από τις εργασίες αλλά μάθαμε. Ίσως καλύτερα από ότι αν μαθαίναμε απέραντα κατεβατά από κείμενα όπως συνήθως συμβαίνει.
Ευχαριστούμε πολύ για τις όμορφες εμπειρίες.
Συνάδελφοι, συνεχίστε το ποστάρισμα στα blogs!!!
Πάμε όλοι μαζί!!!Τα θέματα μας είναι τόσο ενδιαφέροντα...ας τα κρατήσουμε ζωντανά...
penny kotsovili m_5030060
Γεια και από μενα, για τελευταία φορα!
Η αλήθεια είναι ότι αν και, όπως σας ξαναείπα, πιέστηκα πολύ με τις εργασίες, θα μου λείψει η όλη διαδικασία του συγκεκριμένου μαθήματος, και η επικοινωνία μας μέσω blog.
To (οριστικό) τέλος για τα Ε.Θ.Ε.Ε. ήρθε, βλέπετε. Aλλά δεν είναι το μόνο (για μένα,τουλάχιστον). Όπου να'ναι έρχεται και το τέλος της φοιτητικής ζωής, και αυτό με στενοχωρεί αρκετά :-(((
ANYWAY! Όλα κάποτε τελειώνουν...
Καλό πτυχίο σε κάποιους, καλή συνέχεια στους υπόλοιπους και θα τα πούμε αύριο.
Μπορείτε να μας αναφέρετε πάλι το όνομα του βιβλίου που επικαλεσθήκατε σήμερα στην τελική αξιολόγηση του μαθήματος στο Εργαστήριο?
Ευχαριστώ
Δημήτρη, σε παραπέμπω στο επόμενο δημοσίευμα.
Άγγελε, θα προσπαθήσουμε να μην ξαναβγεί λάθος η περιγραφή του μαθήματος στο πρόγραμμα σπουδών.
Επίσης θέλω να σας ευχαριστήσω όλους για τα σχόλια σας και τις παρατηρήσεις σας. Η αλήθεια είναι ότι για πολλές από τις "αλλαγές" που επιχείρησα στο μάθημα αυτό πήρα ιδέες από την κριτική των φοιτητών μου στα Πληροφορικά Συστήματα.
Δημοσίευση σχολίου