17 Ιουν 2007

"Χατίρια δεν χαλάμε σ' αυτό το μάθημα...καρδιές όμως;;"


Δεν ξέρω αν το καταλάβατε αλλά τις δύο τελευταίες βδομάδες στενοχωρήθηκα πολύ με το μάθημα μου. Θα μου πείτε γιατί; Αν κάτι με ενοχλεί γιατί δεν το αλλάζω; Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα ξέρετε! Αλλά να, θα σας πω μια ιστορία …

Στο μάθημα των Πληροφοριακών Συστημάτων ξεκίνησα μια συζήτηση με τους φοιτητές, όταν είχα ρωτήσει για ποιους λόγους το μάθημα έχει μειωμένη προσέλευση. Σαν απάντηση, είχα πάρει αρκετά σχόλια, που μου έδειχναν ότι υπήρχαν αρκετά πράγματα που εγώ μπορούσα να αλλάξω. Στα σχόλια αυτά λέγονταν:

"… Θα ήθελα οι παραδόσεις να μην είναι ανάγνωση των διαφανειών που μπορώ να κάνω και μόνη μου στο σπίτι μου αλλά κουβέντα ανάμεσα στους φοιτητές και στον καθηγητή. Θα ήθελα να μην κάνω εργασίες μόνο για να πάρω το βαθμό αλλά αυτές να είναι τόσο ενδιαφέρουσες που να μη με νοιάζει ο βαθμός και να μην τις βλέπω σαν αγγαρεία … ".

"… O πιο ιδανικός τρόπος να αυξηθεί η παρακολούθηση και το ενδιαφέρον για το μάθημά σας, αλλά και για τα υπόλοιπα «παραμελημένα» μαθήματα, είναι να αλλάξει η γενική εικόνα που έχουμε για τη γνώση που αποκομίζουμε από τις σχολές μας αλλά και να κατανοήσουμε και να δούμε την πρακτική εφαρμογή αυτής της γνώσης …" .

"… Aυτό που θα βοηθούσε πολύ κατά τη γνώμη μου είναι η πιο άμεση εμπλοκή μας σ' αυτό, ιδανικά μέσω δραστηριοτήτων όπως υπόδυση ρόλων, παίγνια-αξιολογήσεις εναλλακτικών σχεδίων, ομαδικές εργασίες την ώρα του μαθήματος καθώς και ευκαιρίες επαφής με άτομα του χώρου …".

Και νομίζω ότι προσπάθησα κάμποσο ν’ αλλάξω μερικά πράγματα στο μάθημα των ΕΘΕΕ. Προσπάθησα να θίξω όσο το δυνατόν πιο ενδιαφέροντα θέματα. Να κάνω στο μάθημα χρήση ταινιών. Να φέρω σε επαφή τους μαθητές μου με επαγγελματίες του χώρου. Να επισκεφτούμε επιχειρήσεις του κλάδου της επικοινωνίας. Να δουν οι μαθητές μου να εφαρμόζονται στη πράξη οι θεωρίες που έχουν ακούσει. Πέρα από τις μορφές και τους τρόπους διδασκαλίας, προσπάθησα στο μάθημα αυτό να οικοδομήσω μια σχέση δασκάλου μαθητή λίγο διαφορετική. Να δημιουργήσω μια λίγο πιο ενεργητική σχέση μαζί τους. Να τους δώσω αφορμές να σκεφτούν και να κάνουν πράγματα.

Και σαν αποτέλεσμα τι βλέπω; Χαρά για τις αλλαγές που συμβαίνουν μήπως; Κάθε άλλο. Προβληματισμένα πρόσωπα. Εκφράσεις που δείχνουν ότι “εξαπατήθηκαν” γιατί θεώρησαν ότι πήραν ένα “εύκολο μάθημα” περιμένοντας να πάρουν και βαθμό, και τους βγήκε “παλούκι” το οποίο πέραν της αυξημένης προσπάθειας που καταβάλλουν, αμφισβητεί και τις έως τώρα αποδεδειγμένα καλές δεξιότητες τους στη μελέτη και την απομνημόνευση. Εκφράσεις που δείχνουν ότι οι απαιτήσεις μου είναι υπερβολικές, σε σχέση με αυτό που συμβαίνει σε άλλα μαθήματα.

Τι κάνεις όταν βλέπεις τα μάτια των μαθητών σου να πλημμυρίζουν από απογοήτευση που εσύ τους προκάλεσες, αλλά πιστεύεις πως ότι έκανες έπρεπε να το κάνεις; Τι κάνεις όταν νοιώθεις ότι οι αλήθειες που λες, στεναχωρούν αυτούς που διάλεξαν να σε παρακολουθήσουν; Τι κάνεις όταν ξέρεις ότι πρέπει να οδηγήσεις την δική σου ομάδα αντίθετα από το ρεύμα, γιατί στο τέλος – όταν εσύ δεν θα είσαι πια εκεί – το ρεύμα δεν οδηγεί πουθενά, ή τουλάχιστον εκεί που οι περισσότεροι νομίζουν;

Και μην νομίσετε ότι σ’ αυτή την ιστορία είμαι εγώ ο πρωταγωνιστής. Δυστυχώς είναι το ενδιαφέρον για τη μάθηση και η μαγεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας! Και βέβαια δεν μπορώ παρά να σας ρωτήσω πάλι:

Τι πιστεύετε ότι είναι αυτό που σκοτώνει το ενδιαφέρον για μάθηση και αφαιρεί όλη τη μαγεία που έχει το ταξίδι προς τη γνώση στα πλαίσια μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας;

20 σχόλια:

Anton είπε...

5030115
Εγώ θα μιλήσω προσωπικά και όχι με το γενικό κλίμα που πιστεύω επικρατεί στα ελληνικά πανεπιστημία. Το πρώτο έτος των σπουδών μου μπήκα σε μία κοινότητα που ήταν αρκετά ενδιαφέρουσα και τελείως διαφορετική από αυτή του σχολείου που μέχρι τότε είχα συνηθίσει. Σιγά σιγά όμως παράγοντες όπως η απόσταση και άλλοι που αναφέρατε εσείς με έκανε να αρχίσω να μειώνω την παρουσία μου στα μαθήματα των επόμενων εξαμήνων. Αργότερα ήρθε και ο παράγωντας εργασία που με έκανε να βλέπω τους συμφοιτητές μου και τους καθηγητές μου μόνο σε ημέρες εργασιών και εξετάσεων. Κάτι που ξεκίνησε όμως σαν αποφυγή μαθημάτων κατέληξε σε στανεχώρια ειδικά για συγκεκριμένα μαθήματα που πλέον δεν μου δινόταν η ευκαιρία να τα παρακολουθήσω. Ένα από αυτά είναι και το δικό σας μάθημα γιατί αυτά που ακούω από συμφοιτητές μου είναι σχόλια του τύπου: από τα πιο ενδιαφέροντα μαθήματα των σπουδών μας, δημιουργικό, ευχάριστο κτλ. Δεν μπορώ να σας απαντήσω σε αυτό που σχολιάζεται όσον αφορά τα Ε.Θ.Ε.Ε. γιατι δεν ήμουν παρόν σε τέτοιες αντιδράσεις. Αυτό που θα ήθελα να τονίσω είναι το εξής: μακάρι όλα τα μαθήματα να γίνονταν στα πλαίσια που γίνεται αυτο το μάθημα!!Εξάλου ακολουθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό τα πρότυπα των επιτυχημένων ξένων πανεπιστημίων. Πιστεύω θα είχε μειώσει εξ αρχής την τάση απομάκρυνσης πολλών φοιτητών. Δεν ξέρω αν η άποψη μου είναι σωστή γιατί όπως προανέφερα είχα πολλές δυσκόλίες στο να παρακολουθώ το μάθημα, αλλά μέσω αυτών που άκουγα όλο το εξάμηνο και μέσω των εργασιών που έκανα αυτό πιστεύω τουλάχιστον για τα Ε.Θ.Ε.Ε.

Ανώνυμος είπε...

m5030048
Κολυβάς Δημήτρης

Αν επικεντρώσουμε στο μάθημα ΕθΕΕ θα σας έλεγα ότι δεν πιστεύω ότι εξαπατήθηκε κανείς, μιας και η απαλλακτικές εργασίες ήταν γνωστές εξ' αρχής, και ο συνολικός αριθμός τους. Το αν παρατηρήσατε απογοήτευση στο ζήτημα της ύπαρξης λαθών από μέρους μας στην εκπόνηση των εργασιών είναι άλλο θέμα. Αν δεν κάνω λάθος εσείς ο ίδιος είχατε πεί ότι δεν είναι κριτήριο αξιολόγησης μόνο η εκπόνηση των εργασιών σας, αλλα ενημερώσατε και την ύπαρξη και άλλων κριτηρίων, όπως η παρουσία...(που εμένα πχ με 'καίει' προσωπικά). Μην ξεχνάμε όμως ότι πρώτη φορά ως τώρα έχουν γίνει οργανωμένες εξωτερικές επισκέψεις και μαθήματα το Σάββατο. Κρίνοντας από αυτά δεν πιστέυω ότι τίθεται τέτοιο ζήτημα. Αντιθέτως πρόκειται για κάτι νέο, φρέσκο και δυναμικό που απλά στην πορεία του ίσως να εμφανίζει δυσκολίες, όχι όμως εμπόδια. Τις γενικές κρίσεις για το θεμα διάβασμα,εξετάσεις,συμμετοχή,εργασίες,σύστημα τριτοβάθμιες εκπαίδευσης γενικά είναι ένα άλλο ζήτημα αυτό.και προς Θεού είμαι ενάντια στον μηδενισμό των απάντων απλά φαίνεται η επίλυση να πρέπει να πηγάζει από τον καθένα ξεχωριστά και τις πρωτοβουλίες του, όπως αυτή του ΕΘΕΕ, χωρίς πάντα να περιμένουμε από άλλους να μας παρακινήσουν...

Ανώνυμος είπε...

Έλενα Βατυλιώτου

Κύριε Ευαγγελάτε, τρέχω να προφτάσω τις εργασίες μου και δεν προλαβαίνω!κι όμως.. ενώ έχω τόση δουλειά να κάνω δεν άντεχα να μην ρίξω μια ματιά στο blog να δω τι "παίζει". Θα χρησιμοποιήσω ένα κοινό-πλέον-στιχάκι που γράφαμε παλιά στα θρανία:"ότι αξίζει, πονάει και είναι δύσκολο". Πιστεύω ότι όλοι εκτιμήσαμε την ειλικρίνειά σας και την προσπάθειά σας να μας δείξετε τον σωστό δρόμο. Μην στεναχωρίεστε για τα κατεβασμένα μουτράκια που είδατε, αυτά είναι αποτέλεσμα του χρόνου που χρειαζόμαστε για να επεξεργαστούμε και να αξιολογήσουμε τα καινούρια δεδομένα, και φυσικά, της φύσης μας(γυναίκες είμαστε, δεν πιστεύω να είδατε κανέναν άντρα να κατσουφιάζει!!!) Για μέρες μετά προσπαθούσα να σκεφτώ πώς αναγνωρίζώ αν κάθε εργασία που κάνω είναι σωστή, αν είμαι στον σωστό δρόμο ή έχω πάρει τον κατήφορο. Κατέληξα στο ότι τα δικά μου κριτήρια δεν είναι αντικειμενικά και κανένας καθηγητής δεν μου εξήγησε ποτέ τι πήγε καλά και τι λάθος, ώστε να μπορέσω να βελτιωθώ.
Λοιπόν, για να μην σας κουράζω, απλά θέλω να σας πω ότι αυτοί που θα ενδιαφέρονταν για το μάθημά σας είναι ήδη φανατικοί και για τους υπόλοιπους που δεν έρχονται είτε οφείλεται στο ότι δεν μπορούν (και απλά μετανοιώνουν απ' το σπίτι τους) είτε επειδή έτσι κι αλλιώς δεν βρίσκουν ότι το μάθημα τους αφορά(γιατί πιστεύω ότι με τον κ. Λυμπερόπουλο κάνατε ότι καλύτερο μπορούσατε για να το κάνετε ενδιαφέρον).

Ανώνυμος είπε...

m5030048

show mercy to those who work daily and cannot come to the lessons!we are doing our best!
xaxa

Γιώργος Παπαδόπουλος είπε...

Πολύ όμορφος ο προβληματισμός σας, και χαίρομαι ειλικρινά πάρα πολύ που τίθεται επιτέλους προς συζήτηση.. Θα ήθελα κάπου εδώ να σας αφηγηθώ κι εγώ μια ιστορία, που αφορά τον φοιτητή Χ.
Είναι Τρίτη λοιπόν, και ο φοιτητής Χ επιστρέφει σπίτι του ύστερα από άλλη μία κοπιαστική μερα στο πανεπιστήμιο, που περιελάμβανε παρουσίαση εργασίας και συνάντηση με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας του, για - τι άλλο?? - εργασία φυσικά.
-Μήπως να πέσω να κοιμηθώ καμιά ώρα?? Είμαι πτώμα..
-Όχι, τι να κοιμηθώ?!?! Παραδίδω εργασία ΕΘΕΕ αυριο! Άσε που παρουσιάζω και μάρκετινγκ πλαν, ενώ πρέπει να τελειώσω και τα κεφάλαια 5, 6 και 7, σύνολο 72 σελίδες, για να μην ξεφύγω από το πρόγραμμα..
Λίγες ώρες αργότερα, και ενώ οι δείκτες του ρολογιού δείχνουν αισίως 3 παρά κάτι ψιλά το ξημέρωμα, ο φίλος συμφοιτητής Χ αποφασίζει ότι έχει τελειώσει, και κλείνει τα φώτα.
-Λοιποοοοοον, όλα στην εντέλεια!
-Τί ώρα πήγε??
-Μα έχω μάθημα στις εννιά το πρωί στην αίθουσα πολυμέσων..
-Άρα, καλύτερα να είμαι εκεί γύρω στις εννιά παρά τέταρτο, που σημαίνει να ξεκινήσω οκτώ παρά τέταρτο, που σημαίνει να ξυπνήσω εφτά παρά τέταρτο για να προλάβω να κάνω μπάνιο... ΕΛΕΟΣ πάλι δεν θα κοιμηθώ? Μήπως να μην πάω καλύτερα?
Ναι αλλά, την Πέμπτη πρέπει να πάω και στην επίσκεψη στην εταιρεία Α στις έντεκα το πρωί. οοοχχχιιιι... Αφού στις δώδεκα πρέπει να είμαι στη σχολή για να παρουσιάσω την τρίτη εργασία αυτή τη βδομάδα!! Δεν θα πάω ούτε στην επίσκεψη γαμώτο..
-Κάνει και ασύληπτη ζέστη μέσα στο μετρό.. για να μην αναφέρω το τρένο..
-Τρώω όλο βλάκειες αυτές τις μέρες που διαβάζω.
-Έχω πάρει ήδη πέντε κιλά, ενώ δεν προλαβαίνω να πάω γυμναστήριο, και απέχω από τις προπονήσεις μου εδώ και ούτε που θυμάμαι πόσες μέρες.
Οι φίλοι μου γκρινιάζουν που τους γράφω.
Η φίλη μου γκρινιάζει που τη γράφω.
ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΓΙΑ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ?!?!?!

Δεν ξέρω πόσοι από τους συναδέλφους ταυτίζονται με τον φίλο και συμφοιτητή Χ. Άυτό που θέλει να πει η μικρή ιστορία μου πάντως, είναι ότι για την ίσως περιορισμεμένη προσέλευση στις διαλέξεις σας κε Ευαγγελάτε, δεν φταίει ούτε το ποιόν της διδασκαλίας σας, ούτε οι μέθοδοι που εφαρμόζετε, ούτε τίποτα τέτοιο. Αντιθέτως να είστε σίγουρος, σίγουρος, ότι εάν το μάθημά σας ήταν το τυπικό, βαρετό μάθημα που διατυπώνονται στην αίθουσα ασυναρτησίες, το διάβασμα γινόταν από τις διαφάνειες, και η αξιολόγηση ήταν στα πλαίσια της εξέτασης του στυλ "από τις τρεις ερωτήσεις απαντήστε τις δύο", τότε ο φοιτητής Χ δεν θα ξύπναγε ποτέ για να έρθει στο μάθημα, ενώ, αν την Τετάρτη κοιτάξετε γύρω σας, είμαι απόλυτα σίγουρος ότι θα δείτε πολλούς φοιτητές Χ..
Να θυμάστε ότι για τον φοιτητή Χ είναι πολύ σημαντική η προσπάθεια σας.
Ζητώ συγνώμη για την μεγάλη έκταση, όμως ο φοιτητής Χ, ύστερα από μερικά χρόνια στο Πανεπιστήμιο ήθελε κάποια στιγμή να διατυπώσει ορισμένα πράγματα.
Ζητώ συγνώμη για το θάρρος μου, ελπίζω να μην προσβάλει.
Περιμένω οποιοδήποτε σχόλιο πάνω στην ιστορία του φίλου και συμφοιτητή Χ!!

Φιλικά, Γιώργος

Ανώνυμος είπε...

Έλενα Βατυλιώτου

Συμφοιτητή m5030048,
δεν ήθελα σε καμία περίπτωση να σε θίξω. Αν δουλεύεις παράλληλα με το πανεπιστήμιο εγώ σου βγάζω το καπέλο. Μακάρι να μπορούσα και γω να το κάνω αλλά πώς να απαρνηθώ τα εύκολα (για μένα) λεφτουδάκια που μου στέλνει ο μπαμπάκας?!
Απλά ήθελα να δείξω ότι ακόμα και οι μισοί από αυτούς που δεν έρχονται θα ήθελαν πολύ να είναι εκεί, απλά δεν μπορούν.

Ανώνυμος είπε...

m_5030100

Kardies sigoura den xalate...
mporei kapoioi na stenoxwrithikan apo ta sxolia pou kanate alla pistevw oti itan i prwti antidrasi, otan tha epexergastoun tis plirofories pou mas dwsate pistevw pws tha piasoun topo!!!
Oso gia tin meiwmeni proseleusi, uparxoun polloi paragontes sigoura omws oxi oti den kanete kali douleia i oti den einai endiaferonta auta pou leme stin aithousa, gia na milisw proswpika auto pou leme stin parea "re sikw min koimasai den exeis xasei oute ena mathima na xaseis twra?" (xekinise apo asteio kai katelixe synitheia...sto metexmio na gyrisw plevro i na sikwthw? to thymamai kai petagomai! a re ts.;) )
Twra pou exei paei i mageia tis ekpaideusis kai pou i mageia tis didaskalias...einai megalo thema!
H mageia tis ekpaideusis xanetai alla exoume kai emeis ena megalo meridio, pou o kathenas mas xehwrista prepei na anarwtithei. Alla pistevw oti ena xelidoni den fernei tin anoixi, i prospatheia toso i dikia sas oso kai tou k. Lymperopoulou einai simantiki kai diaforetiki (den tha anaferthw se ola auta ta diaforetika giati afenos pistevw oti epanalamvanomai kai afeterou den thelw na eulogisw ta genia kanenos)alla prepei na ginoun rizikes allages, apo to 1 etos kai oxi sto teleutaio examino, se ena mathima (elpizw kapoia stigmi na ginei!).
Einai vevaia ena prwto vima kai auto, min apogoiteveste apo tis dyskolies pou prokeiptoun (p.x.thlymena proswpa)giati allwste kathe arxi kai dyskoli!
Egw xairomai toulaxiston, pou estw kai sto teleutaio examino porwthika toso poly me ti sxoli mou (min anisyxeite eimai kala).
Synexiste etsi kai elpizw kai alloi kathigites na vroun pou exei kriftei i mageia tis didaskalias!!!
Kalinyxta se olous...

Ανώνυμος είπε...

m5030048
Κολυβάς Δημήτρης

Αφού συμφωνήσαμε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με τη δουλειά σας και αντιθέτως επικροτούμε τον τρόπο διδασκαλίας σας, θα ήθελα να παρατηρήσω, ότι όπως λέγαμε και σε άλλο θέμα αυτού του blog, άλλη μια φορά τον λόγο επιλογής του μαθήματος. Η περίπτωση κάποιοι από εμάς να βρίσκονται ένα βήμα πριν την απόκτηση πτυχίου, παρακινεί στην επιλογή του μαθήματός σας, και για το καλό word-of-mouth που έχει αλλά και για το γεγονός ότι υποστηρίζει με τις εργασίες του απαλλαγή από τις εξετάσεις και ενδεχομένως ένα καλό βαθμό!!! Αν μη τι άλλο, το να συμμετέχεις πραγματικά στο μάθημα με εβδομαδιαία projects έχει και την ενδιαφέρουσα πλευρά του. Απλά πιστεύω ότι πολλοί συνάδελφοί σας, από άλλα μαθήματα-μιλάω για το τέταρτο έτος- θυμήθηκαν στο τελευταίο εξάμηνο να απαιτήσουν σε ένα ήδη πιεσμένο χρονικά εξάμηνο εργασίες, παρουσιάσεις, παραδόσεις και γενικά συνθήκες μακρυά από την έννοια της διδασκαλίας και εκπαίδευσης. Είπαμε να δουλεύουμε υπό συνθήκες πίεσης αλλά το σκεπτικό αντιμετώπισης των φοιτητών το τρέχον 'εξάμηνο' είναι αντι-ακαδημαικό ακόμα και αν δεχτούμε ότι οι προθέσεις είναι υπέρ των φοιτητών.
Καλή μας δύναμη για τις τρεις εξεταστικες που έρχονται...
και καλό μας πτυχίο - πρώτα ο θεός - για αυτούς που ελπίζουμε!

Υ.Γ.:όπως βλέπετε ο τρόπος διδασκαλίας και αντιμετώπισης μας ως φοιτητές σε άλλα μαθήμαα απέχουν έτη φωτός από τα ΕΘΕΕ! Συνεχίστε την προσπάθεια...

Ανώνυμος είπε...

m_5030118

Γεώργιος Τ.

Λοιπόν, εγώ δε θα μιλήσω σε αυτό το post επί της ουσίας για μεθόδους διδασκαλίας,
δε θα μιλήσω για εργασίες και projects,
δε θα μιλήσω καν για απουσίες, βαθμούς και αξιολογήσεις παντώς τύπου...

...αλλά θα μιλήσω για συναισθήματα...
για το καρδιοχτύπι που νιώθω κάθε Τετάρτη πρωί για να τρέξω στο μάθημα (χωρίς ίχνος ποιητικής υπερβολής), για τη λαχτάρα που νιώθω να κάνω την παραδοτέα εργασία μου, όχι για να πάρω βαθμό αλλά γιατί πραγματικά με ευχαριστεί,
για το άγχος (καμία σχέση με το καταστροφικό άγχος που όλοι γνωρίζουμε) που με κυριεύει μήπως μου προκύψει κάποια υποχρέωση και έτσι χάσω την επόμενη επίσκεψή μας στην Χ,Υ εταιρεία,
για τη χαρά που με γεμίζει όταν ο καθηγητής μου μου απευθύνει το λόγο και με ρωτά την άποψή μου και τους προβληματισμούς μου,
για την ευχαρίστηση και την ικανοποίηση που με συνεπαίρνουν αφού για πρώτη και μοναδική φορά καταφέραμε σε ένα μάθημα να αποσυνδέσουμε το κυνήγι βαθμών από την πραγματική εκπαιδευτική διαδικασία και την ουσιαστική μάθηση...

Η λίστα θα μπορούσε να είναι ατέλειωτη...

Το γεγονός και μόνο ότι επιτέλους ένα μάθημα καάφερε να μου δημιουργήσει τέτοια πληθώρα θετικών συναισθημάτων δε μπορούν παρά να με κάνουν περήφανο για την προσπάθεια αυτή...

Ανώνυμος είπε...

m5030072
γενικά πιστεύω ότι το τελευταίο μάθημα ήταν πολύ χρήσιμο και κατατοπιστικό αλλά θεωρώ επίσης ότι ξέφυγε από τα όρια του μαθήματοσ και μας έβαλε σε σκέψεις που δεν βγάζουν καπου τη συγκεκριμένη στιγμή.το σίγουρο είναι ότι φταίνε πολλά πράγματα πολλά χρόνια πριν για τον τρόπο που διαβάζουμε και λειτουργούμε και δεν νομίζω ότι εσεις μπορείατι να κάνετε κάτι που δεν έχετε κάνει ως τώρα....να αλλάξετε για παράδειγμα το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας η να αλλάξετε τον τρόπο διδασκαλίας των δασκάλων μασ στο δημοτικό ή τον τρόπο με τον οποίο χειρίζονταν οι γονείσ μας την πνευματική μας καλλιέργεια!!!!Εγώ προσωπικά πηρά
πολλά από το συγκεκριμένο μάθημα, απέκτησα τουλάχιστον μία πρώτη επαφή με διάφορα θέματα π δεν είχα ασχοληθεί ποτέ στο παρελθόν.αυτά πιστεύω είναι υπερ-αρκετά για ένα και μόνο μάθημά και δεν χρειάζεται να στεναχωριέστε και να απογοητεύεστε για τίποτα!Όσο βέβαια για τη βαθμολογία εννοείται και επιλέξαμε το μάθημα για να πάρουμε και έναν βαθμό....αλλά ας μην τρελαινόμαστε!είπαμε θα ερθουμε ο καθένασ να πει τι βαθμό θέλει και και θα εξεταστεί το θέμα του!!!καλή μας νύχτα!!!

Ανώνυμος είπε...

Οφείλω να ομολογήσω ότι εγώ προβληματίστηκα αρκετά, τόσο από το μάθημα της Τετάρτης (αυτό μου το μετέφεραν-έλειπα για λόγους υγείας) όσο και από το μάθημα του Σαββάτου που ακολούθησε (σε αυτό ήμουν παρούσα).
Έχω να πω ότι συγκεκριμένα για τις λύσεις των εργασιών, κύριε Ευαγγελάτε έχετε απόλυτο δίκιο. Όντως αλλιώς εκτελέσαμε εμείς τις εργασίες και άλλους στόχους απαιτούσαν αυτές να καλύψουμε. Έχετε απόλυτο δίκιο. Ειδικά στην εργασία με τα διαγράμματα, μπορώ να πω ότι...με τσακίσατε...(ψυχολογικά)!Είχατε απόλυτο δίκιο.
Βέβαια, οφείλουμε να αναφέρουμε και την πλευρά των φοιτητών. Κ τι εννοώ: Όσοι φοιτητές έχουν διαλέξει αυτό το μάθημα επιλογής, το διάλεξαν ακριβώς γιατί μπορούσε, είχε τη δυνατότητα να μας εξασφαλίσει έναν καλό βαθμό, με σχετικά εύκολο τρόπο. Προς Θεού, μην παρεξηγηθώ: Δεν λέω ότι το μάθημα είναι της πλάκας ή έχει 5-6 εργασιούλες και σιγά τι έγινε...όχι, όχι...
Το μάθημα αυτό είναι το πιο χρήσιμο, το πιο ενδιαφέρον και το πιο "συνδέω τη θεωρία με την πράξη" μάθημα που έχω συναντήσει στα 3 χρόνια παραμονής μου στο Πανεπιστήμιο.
Τι να πρώτο-αναφέρω: Τις επισκέψεις στις εταιρείες, τα πρακτικά ζητήματα της επικοινωνίας που εξετάζουμε, την συμμετοχή μας στο blog, την άμεση επαφή μεταξύ καθηγητή και φοιτητή; (Σημείωση: Κανένας άλλος καθηγητής σε αυτό το τμήμα δεν έχει ενδιαφερθεί να ρωτήσει τα ονόματα μας, ή ακόμα και αν τα έχει ρωτήσει, δεν τα θυμάται μετά από 2 λεπτά)
Είναι αναρίθμητα τα πλεονεκτήματα αυτού του μαθήματος! Γι' αυτό το λόγο, το παρακολουθώ συνέχεια...Αλλά αν με ρωτάτε γιατί δεν έρχονται κάποιοι φοιτητές τότε μπορώ να βρω μόνο τις εξής απαντήσεις:
α)Εργάζονται
β)Αδυνατούν να προσέλθουν στο μάθημα στην ομολογουμένως "βάρβαρη" πρωινή του ώρα
γ)Απέχουν από όλα τα μαθήματα κ άρα δεν είναι κάτι προσωπικό με το μάθημα ή τον καθηγητή.
Δεν νομίζω ότι υπάρχει άλλη εξήγηση.
Εγώ έχω μόνο αυτό να πω: ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΘΕΕ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ, ΜΕ ΕΙΣΑΓΕΙ ΣΤΙΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΜΕ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΤΙΣ ΑΠΟΚΤΟΥΣΑ ΠΟΤΕ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ (είχα απογοητευτεί...)
Τι άλλο να ζητήσουμε από ένα μάθημα;
Κύριε Ευαγγελάτε, αυτή η προσωπική επαφή είναι το "ανταγωνιστικό πλεονέκτημα" αυτού του μαθήματος. Κ σας ευχαριστούμε πολύ γι' αυτό.
Υ.Γ.: Κ τώρα θα πείτε: "Ναι καλά, τι θέλει να μας πει αυτή; Ότι δεν την ενδιαφέρει ο βαθμός;"
Με ενδιαφέρει ο βαθμός. Θα έλεγα ψέματα αν έλεγα ότι δεν με ενδιαφέρει. Αλλά εγώ την επίσκεψη στη CIVITAS δεν την ανταλλάσσω με κανένα βαθμό. Απλά!

Ανώνυμος είπε...

m5030048
Κολυβάς Δημήτρης

Στο extra μάθημα του Σαββάτου μας είπατε πως θα μας στέλνατε e-mail με την αξιολόγησή σας. Δεν ξέρω αν το κάνατε στο μάθημα της Τετάρτης, καθώς εργάζομαι και δεν παρευρέθηκα. Μπορείτε να με ενημερώσετε για το αν θα αποσταλούν e-mails στον καθένα ξεχωριστά?

Ευχαριστώ

Ανώνυμος είπε...

Se mia sxesh, as poume meta3y dyo anthrwpwn, h dyo omadwn, polloi paragontes epidroun sthn apotelesmatikothta ths meta3y tous epikoinwnias! Prepei omws na lavoume sovara ypopsi, to gegonos oti kai oi dyo prepei na prospathisoun...
Dystyxws, parathrw, oti para tis prospatheies sas na xtisetai mia amfidromh epikoinwnia meta3h hmwn ( hdh apo to mathima MIS ), emfanizontai empodia, kyriws apo emas!
Einai e3airetikh h stash sas...apantate se mail, anazhteite feedback gia to mathima sas...
Sigoura to matima sas einai diaforetiko!
Ti synaisthimata dhmioyrgountai se emas otan ta mail mas menoun anapanthta, th stigmh pou synadelfoi mas, gyrnwntas apo erasmus, mas miloun gia tous ka8hghtes tous..kai menoume me anoixto to stoma..!
Den tha pw oti ftaiei to sythma...
Ftaime oloi..pou den mpainoume se ena programma...opoios thelei mpainei, vgainei, oti wra thelei...
Lypamai alla auto den einai...the best practise!
To mathima sas apodeixthke idiaitera apaithtiko, alla..den dinoume e3etaseis..kai exoume th dynatothta na akoume na efarmozoume kai na mathainoume!!
To provlhma nomizw oti afora kyriws emas...afhnoume oles tis ergasies kai to diavasma gia to telos tou e3amhnou...opote einai adynath opoiadhpote parakolouthisi apo kapoia shmeio kai epeita!!
Th lysh eilikrina den thn vriskw...
...o Sevax o thalassinos, den katafere na alla3ei ton kosmo...kai poly fovamai oti kai o Ellhn foithths, kai to Ellhniko Panepisthmio...den tha alla3ei...toulaxiston vraxyxronia...

Ανώνυμος είπε...

m 5040024

Δυστυχώς λόγω των πολλών υποχρεώσεων και εργασιών δεν μπόρεσα να μπω στο blog νωρίτερα, θα ήθελα όμως να εκφράσω κι εγώ, έστω και καθυστερημένα, τη γνώμη μου για το μάθημα.
Καταρχάς θα ήθελα να παρατηρήσω ότι το μάθημα αυτό ήταν πολύ πιο ενδιαφέρον και πολύ διαφορετικό από άλλα μαθήματα. Όντως άλλαξαν πολλά πράγματα σε σχέση με τα πληροφοριακά συστήματα διοίκησης. Οι εργασίες ήταν πολύ ενδιαφέρουσες, αν και ο χρόνος που είχαμε στη διάθεσή μας, τουλάχιστον για τις ομαδικές ήταν τις περισσότερες φορές πολύ λίγος.
Αλλά και οι επισκέψεις πιστεύω ότι μας έδωσαν πολλά, πολύ περισσότερα από ό,τι παίρνουμε από βαρετές παρουσιάσεις άλλων μαθημάτων.
Νομίζω ότι δεν θα πρέπει να παραπονιόμαστε για τον αριθμό των εργασιών που έπρεπε να κάνουμε. Αυτό ήταν γνωστό σε εμάς από την αρχή.
Προσωπικά αυτό που με ενόχλησε περισσότερο στην όλη ιστορία με την αξιολόγηση των εργασιών ήταν το γεγονός ότι ενημερωθήκαμε για τις επιδόσεις μας σε αυτές μόλις δύο εβδομάδες πριν από την εξεταστική.
Εκτιμόυμε πολύ (και είναι αλήθεια αυτό, γιατί δεν το λέω μόνο εγώ) τις προσπάθειές σας να βελτιώσετε το μάθημα. Είναι λίγοι οι καθηγητές που ρωτούν τους φοιτητές πώς μπορούν να βελτιώσουν το μάθημά τους. Οι περισσότεροι, όταν βλέπουν μειωμένη προσέλευση στα μαθήματά τους, απλά θυμώνουν και κατηγορούν τους φοιτητές. Μερικοί έχουν προσπαθήσει μάλιστα να πάρουν και παρουσίες...!
Πιστεύω λοιπόν ότι έχει γίνει μια πολύ καλή προσπάθεια βελτίωσης του ενδιαφέροντος για το μάθημα. Θα ήταν ακόμη καλύτερα, όμως, αν μπορούσαμε να έχουμε feedback για τις εργασίες μας πιο σύντομα.

Ανώνυμος είπε...

m_5040028
Κι εγώ δεν κατάφερα να γράψω τελευταία λόγω του φόρτου εργασίας τον τελευταίο καιρό. Πάντως θα συμφωνήσω κι εγώ ότι στα ΕΘΕΕ πραγματικά έγιναν βήματα που δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει σε άλλα μαθήματα και πραγματικά χαίρομαι πολύ για αυτό! Εργασίες με ουσιαστικό σκοπό και περιεχόμενο, ενδιαφέρουσες διαλέξεις, η ταινία, επισκέψεις ακόμα και σε εκθεσιακούς χώρους, το πέρασμα από τη θεωρία στην πράξη ήταν πολύ σημαντικά κι όντως κι εγώ πιστεύω ότι ήταν το συγκριτικό πλεονέκτημα αυτού του μαθήματος. Αυτά που θα έχω να θυμάμαι από το μάθημα είναι σίγουρα η σκληρή δουλειά, η δυνατότητα επικοινωνίας που μας δόθηκε αλλά και ο ενθουσιασμός και η ευχαρίστηση με την οποία δουλέψαμε και το παρακολουθήσαμε. Αλλά αυτό που εγώ θεωρώ ως πιο σημαντικό είναι η δυνατότητα προσωπικής επικοινωνίας που μας δώσατε. Οι συζητήσεις και στην τάξη και στο blog θεωρώ ότι γίνονται με σκοπό να αλλάξουν τα πράγματα, να διατυπωθούν προβληματισμοί και να προταθούν λύσεις, δεν γίνονται ούτε για να έχουν απλά έναν τυπικό χαρακτήρα, (ότι και καλά ο καθηγητής έκανε το καθήκον του απέναντι στους φοιτητές του!) ούτε ,ομως για να καλλιεργήσουν ένα κλίμα διατύπωσης φιλοφρονήσεων που να μην υπηρετεί όμως τον αρχικά επιδιωκόμενο σκοπό. Έτσι και στα Πληροφοριακά Συστήματα όταν είχατε ξεκινήσει αυτή την κουβέντα σας εξέθεσα την άποψή μου περί «κινήτρων» με περιεχόμενο και όχι απαραίτητα βαθμοθηρικών, περί του ρόλου του καθηγητή στην εκπαιδευτική διαδικασία και πιστεύω ότι όλα τα παραπάνω που προσφέρθηκαν στα ΕΘΕΕ ήταν πραγματικά κίνητρα που κέντρισαν το ενδιαφέρον μας και νομίζω ότι βοήθησαν ώστε το μάθημα να επιτελέσει ένα μεγάλο μέρος του σκοπού του.

Από εκεί και πέρα, δυο εβδομάδες πριν την εξεταστική μας θίξατε για πρώτη φορά το ζήτημα της αποτελεσματικότητας της δουλειάς μας και αυτή όπως μας εξηγήσατε δεν ήταν καθόλου ικανοποιητική. Βέβαια θα μου πείτε ότι άλλοι δεν μπαίνουν καν στον κόπο να δώσουν feedback στους φοιτητές τους αλλά δεν είναι αυτό που δημιούργησε και την απογοήτευση απομέρους μας. Το παρουσιάζετε λες κι εμείς στενοχωρηθήκαμε επειδή δεν μας ζητάτε απομνημόνευση αλλά κρίση και δημιουργικότητα κι επειδή φοβόμαστε ότι θα πάρουμε κακό βαθμό. Δεν είναι έτσι! Η στενοχώρια ήρθε και από την δική μας πλευρά αφού συνειδητοποιήσαμε ότι όλη αυτή η δημιουργική δουλειά για την οποία παλεύαμε με μεράκι τόσους μήνες δεν είχε αποτέλεσμα ή τουλάχιστον όχι το αναμενόμενο, ξέρετε είναι αυτή η απογοήτευση που δημιουργεί το χάσμα μεταξύ προσπάθειας-απόδοσης αλλά και απόδοσης-ανταμοιβής....Δεν νομίζω να επέλεξε κανένας αυτό το μάθημα χωρίς να έχει συναίσθηση του ότι έχει τεράστιες απαιτήσεις και ότι απαιτεί μεγάλη ανάμιξη από μέρους μας. Επομένως, η απογοήτευση θεωρώ ότι ήταν μια πολύ λογική αντίδραση αλλά νομίζω ότι όλοι θα βγούμε καλύτεροι μέσα από αυτήν. Βέβαια, αυτό που εμένα προσωπικά με προβληματίζει και με ενοχλεί είναι ότι παρότι βρίσκεται έστω και για μια φορά ένας καθηγητής που να δείχνει ότι ενδιαφέρεται για την άποψη των μαθητών του οι φοιτητές διστάζουν να μιλήσουν, να εκφράσουν ανοιχτά την άποψή τους, γιατί δεν θέλω να πιστέψω ότι δεν έχουν άποψη.. Μια ζωή διαμαρτυρόμαστε δικαίως ότι οι άλλοι αποφασίζουν για μας χωρίς εμάς αλλά κι εμείς δεν κάνουμε και πολλά για να αλλάξει αυτό. Μεταξύ μας όλοι έχουμε προβληματισμούς και δυσαρέσκειες αλλά δυστυχώς συνήθως δεν εκφράζουμε τους κοινούς μας προβληματισμούς εκεί που πρέπει και αυτό συμβαίνει είτε γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα αλλάξει κάτι είτε επειδή μπαίνουμε ίσως και ασυναίσθητα στη λογική «καλύτερα να τα έχω καλά με τον Χ παρά να με βάλει στο μάτι και να χάσω το βαθμό ή να κοπώ».Δεν το κατηγορώ, έχει μια βάση και αυτό δεδομένου ότι μερικοί διδάσκοντες όχι μόνο παιδαγωγοί δεν είναι αλλά χρησιμοποιούν και ως μοναδικό κίνητρο για το μάθημα τους το παρουσιολόγιο! Κι αυτό γιατί ενώ ξέρουν ότι το μάθημά τους περιλαμβάνει αποκλειστικά κατά λέξη ανάγνωση των δυσανάγνωστων διαφανειών και αποκλειστικά μονόδρομη επικοινωνία επιλέγουν να επιβραβεύουν τα έξι άτομα που επιλέγουν να μην χάνουν τις διαλέξεις τους τιμωρώντας με αυτό τον τρόπο τους δεκάδες υπόλοιπους που αποφάσισαν εκείνες τις ώρες να κάνουν κάτι σίγουρα πιο εποικοδομητικό…Η τιμωρία όμως δεν είναι λύση, λύση είναι η αυτοκριτική..

Η μεταδοτικότητα, το μεράκι για παροχή ουσιαστικής γνώσης, και η κατανόηση των αναγκών μας είναι τρία πράγματα που δυστυχώς εκλείπουν από τους περισσότερους σύγχρονους καθηγητές και αποθαρρύνουν τους φοιτητές. Από την άλλη, κι εμείς πρέπει να κάνουμε την αυτοκριτική μας. Υπάρχουν άτομα που ίσως να μην βρίσκουν ενδιαφέρον σε αυτό που σπουδάζουν ή που έτυχε να περάσουν στη σχολή τους μέσω των πανελληνίων. Για άλλους η φοιτητική ζωή είναι μια ευκαιρία να ηρεμήσουμε από τους εξαντλητικούς ρυθμούς του εξεταστικοκεντρικού συστήματος του λυκείου, να δοκιμαστούμε ίσως σε κάποια δουλειά, να αποκτήσουμε νέα ενδιαφέροντα και να ψαχτούμε σε χώρους και αντικείμενα που αποτελούν για μας τρόπους έκφρασης και εποικοδομητικούς χώρους εκτόνωσης. Βέβαια, δεδομένου ότι η σχολή μας είναι η μοναδική με άστατα ωράρια 9πμ-9μμ και ας μη γελιόμαστε με πολλές απαιτήσεις σε εργασίες είναι φύσει αδύνατο να δουλεύεις με σταθερό ωράριο σε δουλειές που θες πραγματικά να κάνεις αλλά ταυτόχρονα παρακολουθείς όλα τα μαθήματα, επομένως επιλέγεις να αφήνεις στην απέξω αυτά που τελικά αποδεικνύονται τα πιο «ασήμαντα» μαθήματα…

Ανώνυμος είπε...

m_5030060
Καλησπέρα και από μένα!
Διαβάζοντας το συγκεκριμένο θέμα στο blog, η πρώτη σκέψη που μου ήρθε στο μυαλό ήταν: Μα πως είναι δυνατόν να είμαστε απογοητευμένοι από ένα μάθημα στα πλαίσια του οποίου κάναμε, ούτε μία, ούτε δυο, ούτε τρεις, αλλά τ έ σ σ ε ρ ι ς επισκέψεις σε εταιρείες; Απλά δεν είναι δυνατόν! Για μένα, όπως και για όλους πιστεύω, αυτές οι επισκέψεις-εμπειρίες ήταν πολύ σημαντικές, δεδομένου ότι αφήσαμε για λίγο τις θεωρίες και μιλώντας με ανθρώπους του χώρου, τις κάναμε πράξη!
Όσον αφορά στο θέμα των εργασιών, έχω να παρατηρήσω τα εξής: Η αλήθεια είναι ότι εγώ προσωπικά πιέστηκα πολύ προκειμένου να ανταποκριθώ στις εβδομαδιαίες εργασίες, καθώς όντας στο 4ο έτος οι απαιτήσεις σε όλα τα μαθήματα ήταν ιδιαίτερα αυξημένες και ο χρόνος αντίθετα, ιδιαίτερα λίγος. Ωστόσο, δεν καταλογίζω ευθύνη σε κανέναν, πόσο μάλλον στους καθηγητές, αφού αυτό (οι εβδομαδιαίες εργασίες) ήταν κάτι που το ήξερα εξαρχής, προτού επιλέξω τα ΕΘΕΕ. Αντίθετα, εκτιμώ πολύ το ενδιαφέρον σας για μας και το γεγονός ότι προσπαθήσατε να μας εξηγήσετε τα λάθη μας, ως προς τις εργασίες μας, κάτι που είναι πρωτόγνωρο (δυστυχώς!) για τα δεδομένα του Πανεπιστημίου μας. Όσο για την πρώτη μας αντίδραση, είναι φυσικό να ήταν κάπως περίεργη, ίσως και αρνητική, αφού σε κανέναν σίγουρα δεν αρέσει να κάνει λάθη, πόσο μάλλον να του τα επισημαίνουν κιόλας. Πάντως, στην προκειμένη περίπτωση είμαι σίγουρη ότι όλοι μας εκτιμήσαμε αυτή σας την πρωτοβουλία...
Αυτά ήθελα να σας πω. Καλό καλοκαίρι σε όλους και καλό κουράγιο με την εξεταστική! Και εύχομαι κάποια στιγμή όλοι οι καθηγητές να δείξουν, με λόγια και έργα, το ίδιο ενδιαφέρον με σας για τους φοιτητές τους,αρκεί βέβαια και εμείς να είμαστε σε θέση να το κατανοήσουμε... Αυτό πιστεύω ότι μπορεί να βελτιώσει το "ταξίδι προς τη γνώση": Η αμοιβαία προσπάθεια και ειλικρινής επικοινωνία μεταξύ καθηγητών και μαθητών!

Ανώνυμος είπε...

5030048

Δημήτρης Κολυβάς

Ένα σχόλιο-απάντηση σε αυτό το θέμα είναι η απάντηση μου στο θέμα 'η άποψη των ειδικών στα χέρια σας' με αφορμή την επιτυχία και διάκριση κάποιων συναδέλφων μας.
Μπράβο στις συμφοιτήτριες και στους συμφοιτητές που συμμετείχαν και φυσικά σε αυτούς που διακρίθηκαν. Είναι σημαντικό να βλέπεις τέτοια αποτελέσματα στην πορεία της ακαδημαϊκής ενασχόλησης.

Ευχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

m5040158
Γεια σας και από μένα ,
Λίγο αργά μεν αλλά κάλια αργά παρά ποτέ! Μπορώ να πω ότι το μάθημα ήταν πολύ ενδιαφέρων και ξεπέρασε τις προσδοκίες μου. Κρίμα που δεν είναι και άλλα μαθήματα έτσι. Παρόλα αυτά πρέπει να πω ότι επένδυσα πολύ χρόνο και κόπο σε στις εργασίες αυτού του μαθήματος, πιο πολύ από κάθε άλλο μάθημα. Δεν λέω έμαθα πολλά και πιστεύω θα με βοηθήσουν στο μέλλον αλλά και ένας καλός βαθμός θα με ικανοποιούσε ιδιαίτερα. Δεν θέλω να φανώ βαθμοθήρας , (γιατί με τους βαθμούς που έχω μόνο αυτό δεν μπορεί να είμαι!) αλλά όπως και ποιο πάνω ήταν ένα απαιτητικό μάθημα και είναι λογικό να θέλω να ανταμειφθώ και ανάλογα.
Όσο για το feedback των εργασιών , ήρθε κατά τη γνώμη μου πολύ αργά, και μόνο από τον έναν καθηγητή. Πως να νιώθουμε άμα στο τέλος ενός δύσκολόυ εξάμηνου να μας λένε ότι τελικά είστε εκτός θέμα? Αυτό κατά τι γνώμη έπρεπε να γίνετε μετά από κάθε εργασία ώστε να ξέρουμε που βαδίζουμε.

Ανώνυμος είπε...

5030108
Σφύκτη Δήμητρα
Με το πέρας πια του εξαμήνου μπορούμε σίγουρα να κάνουμε κάποιες αποτιμήσεις.....Αρχικά να αναφέρω κάτι χιλιοειπωμένο: η διαδρομή προσφέρει πάντα περισσότερα από το τέρμα...Γιατί ο δρόμος είναι η χαρά όπως λέει και ο τίτλος ενός βιβλίου! Εννοείται και μας αφορά ο βαθμός γιατί έτσι έχουμε μάθει και μας έχουν μάθει να αξιολογούνται πολλά πράγματα και άρα ο βαθμός να είναι κριτήριο αλλά εγώ είμαι σίγουρη πως ο κόπος σας δεν πάει χαμένος. Γιατί στην πορεία δεν θα θυμόμαστε το βαθμό που πήραμε στο μάθημα αλλά την ευχάριστη έκπληξη που μας προξένησαν πολλές φορές κινήσεις σας, εσάς και του κ.Λυμπερόπουλου.
Και αυτό είναι το σημαντικό. Εξάλλου νομίζω ότι οι αντιδράσεις που αρχικά λάβατε και σας στεναχώρησαν είναι η πρώτη αντίδραση. Αλίμονο και αν θεωρούμε ότι δεν πρέπει να αμφισβητούνται οι δεξιότητές μας μέχρι τώρα. Αυτό εμπεριέχεται στη λειτουργία του Πανεπιστημίου. Αν δεν γίνεται μάλλον κάτι δεν πάει καλά γιατί το ζητούμενο είναι να βελτιστοποιούνται οι δεξιότητές μας και να ανακαλύπτονται νέες. Στο μάθημα του Σαββάτου όταν μας είπατε για την άσκηση με το διάγραμμα από τη διαφάνεια ένιωσα νευριασμένη με τον εαυτό μου που δεν έψαξα περισσότερο τις επιλογές που μου δίνονταν μέσω Power Point ώστε να μπορέσω να απεικονίσω καλύτερα την πληροφορία μου ώστε να πω την ιστορία μου περισσότερο αποτελεσματικά και ουσιαστικά. Ξέρω όμως ότι αυτό δεν θα το ξεχάσω,την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να απεικονίσω πληροφορία, το μέσο που θα επιλέξω θα είναι αποτέλεσμα της καταλληλότητάς του με το είδος της πληροφορίας που έχω και με τον τρόπο με τον οποίο θέλω να αφηγηθώ την ιστορία μου.Επίσης, η συζήτηση που έγινε μετά σχετικά με το βιογραφικό και τις ιστορίες που πρέπει να λέγονται με σαφή τρόπο με έκανε φεύγοντας από το μάθημα, ανεξάρτητα σε ποια σημεία συμφωνούσα και σε ποια όχι, να σκεφτώ. Και κατά τη γνώμη μου ο,τιδήποτε αποτελεί αφορμή για να σκεφτείς έχει τη σημασία του !!
"Ακόμη και το μακρύτερο ταξίδι, ξεκινάει με το πρώτο, μικρό βήμα". Αυτό για να μην ξεχνάμε ούτε εμείς οι φοιτητές ούτε εσείς οι καθηγητές πως κάθε αξιόλογη και διαφορετική από το ρεύμα προασπάθεια δηλώνει κάτι, σημαίνει κάτι, έχει την αξία της και αποτελεί την απαρχή για μια πιο ουσιαστική και μεγάλη αλλαγή.Το πρόβλημα είναι σε όλους τους παράγοντες. Για αυτό και εμείς ως φοιτητές δεν πρέπει απλά να γκρινιάζουμε και να μιλάμε μόνο για καθηγητές και συστήματα αλλά ως βασικός μοχλός της εκπαιδευτικής διαδικασίας πρέπει να απαιτήσουμε πρώτα από τον εαυτό μας και έπειτα από τους άλλους. Τότε θα μπορούμε να διεκδικούμε περισσότερα πράγματα και θα μπορούμα να εντοπίσουμε καλύτερα τις αδυναμίες των υπολοίπων τροχών του συστήματος.
Πάντως μιας που τελείωσε και η εμπειρία μας με το μάθημα θέλω να ευχαριστήσω τους καθηγητές. Αισθάνθηκα πολλές φορές σαν τον κ. Χ που περιέγραψε ο συμφοιτητής μου αλλά δεν με πείραξε.! Η εμπειρία του blog, των επισκέψεων στις επιχειρήσεις, το είδος των εργασιών και κυρίως το όλο κλίμα και η ειλικρινής διάθεση των καθηγητών με άκανε να ξέρω ότι άξιζε η επιλογή μου για το μάθημα αυτό.
Νομίζω μέσα μας όλοι ξέρουμε, αρκεί να έχουμε τη δύναμη να το παραδεχτούμε και να το ζήσουμε, ότι το ταξίδι προς τη γνώση είναι αυτό που περικλείει τις εμπειρίες, την ουσία, τα συναισθήματα, τα χρώματα.......

Ανώνυμος είπε...

Iliana Skordi m_5030095

Paidia egw ena exw na pw:

Den yparxei DE MPORW, yparxei DE THELW.

o kathenas einai upeythynos gia tis epiloges tou. ki egw exw epileksei na douleyw parallila me tis spoudes mou (stin etairia RED BULL sygkekrimena) , kai exw kai hobby (balleto, mousiki)pou mou trwei pragmatika polles wres, kai mathainw kai ispanika. e kai ti m' ayto???? thelw kai ta kanw kai ara tha ypostw tis synepeies tis kourasis.

eksallou oloi kserame oti mi sxoli tis asoee sigoura tha eixe arketo diavasma-treksimo apo mia alli texniki sxoli as poume....

MIN TO VAZETE KATW!

kai opws leei kai o paulo koehlio ston "alximisti" : otan theleis kati polu sunommotei olo to sumpan gia na to epityxeis.

geia sas! ilianask@mail.gr